mandag 28. juni 2010

"Det gode liv"


I 1999 deltok jeg på en messe. Alle messedeltakerne fra vår delegasjon ble bedt om å skrive noe om hva det gode liv innebar for oss. Jeg skrev:

TRYGG, men ikke tryggere enn at det er plass til litt galskap
FRISK, men ikke friskere enn at jeg kjenner at jeg lever.
GLAD, men ikke gladere enn at jeg holder kontakt med realitetene.
MEDMENNESKE, men ikke mer medmenneske enn at jeg har tid til meg.
SKAPENDE, men ikke mer skapende enn at omgivelsene til en viss grad holder tritt.
KONE, men ikke mer enn at jeg også kan være elskerinne og venn.

Dette ble riktignok skrevet for elleve år siden, men ispedd litt mer livserfaring og kanskje sett med litt andre øyne, syns jeg det passer enda!

Bildet er tatt i bekken vår. Jeg og eldstemann snekret vannhjulet for noen år siden. Jeg liker at hjulet spinner. Her får det symbolisere tiden som går og livet vi lever...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar